LINE UP
ANTHONY ROTHER (
Datapunk - Frankfurt - D )
A 36 éves offenbach-i (Frankfurt) producer és label tulajdonos
majdnem 20 éve dolgozik, játszik, él az elektro vonalán, illetve
képviseli azt. ANTHONY ROTHER, bár mindig is hitt ebben a fajta zenében,
megélte annak magasságait és mélységeit egyaránt. Legismertebb labelével,
a Datapunk-kal, most már jó pár éve minősíti át az elektro hangzásait a
mai világ zenéivé. Több kivételesen sikeres maxi lemez, mint például
amelyek Sven Väth kiadója, a Cocoon gondozásában jelentek meg, illetve
ROTHER legújabb, sorban hetedik stúdióalbuma, a " My Name is Beuys Von
Telekraft" is híven tükrözik hangzása időtlenségét.
ANTHONY ROTHER karriere a nyolcvanas évek végén kezdődött. Első
megjelenéseire a rendező és zeneszerző John Carpenter munkái voltak
óriási hatással. 1994-től Heiko Laux Kanzleramt kiadójának egyik
legjelentősebb producere volt, mely máig is az egyik legnívósabb német
techno label.
Három évvel később, kifejezetten ROTHER "Sex with the Machines" c.
nagylemezének megjelentetésére hozták létre a Kanzleramt sublabelét. Ez
a lemez hosszú távon fellendítette karrierét. A "Sex with the Machines"-szel
ANTHONY első ízben fedezte fel a klub hangzás és saját tipikus elektro
hangzásának pozitív kölcsönhatásait.
Következésképp 1998-ban úgy döntött, saját útjára lép és megalapította,
a PSI49NET-et, kiadványai művészi kifutóját, illetve számos hasonló
producerrel és innovatív zenésszel alkotott együttműködéseinek
színterét. E label gondozásában olyan sikeres albumok jelentek meg, mint
a "Simulationszeitalter" (2000), "Little Computer People" (2001) és a
"Hacker" (2002). Ezeket követte, már a DATAPUNK gondozásában a
nagysikerü "Popkiller" album, ami nem csak a 2004-es slágerlisták élén
állt, de a Raveline Magazin olvasói az év lemezévé is koronázták..
Az évek során zenei barátság szövődött a legendás frankfurti SVEN VÄTH
és ANTHONY ROTHER között, melynek eredményeképp számos közös alkotás
született. ROTHER volt a producere Sven két albumának, a "Contact" és a
"Fire" címűeknek, illetve több közös kiadvány VÄTH & ROTHER névvel
jelent meg, többek között a "Komm" és a"Magie" is, Sven labele, a Cocoon
gondozásában. Dolgozott még többek között olyan művészekkel is, mint
Thomas Schumacher, Karl Bartos a Kraftwerk-ből ,illetve Miss Kittin,
Erick Morillo és DJ Hell.
Később megalapította a Stahl labelt, ahol elsőként az "Art Is A
Technology" c. lemeze jelent meg. Ezzel az albummal ROTHER elhatárolta
megát a klub-stílus elvárásaitól, hogy az experimentális hangzások
vizeire evezzen, kezdeti kiadványainak stílusában, melyek a Fax
+49-69/450464 nevű ambient kiadónál jelentek meg. 2006-ban ismét a tőle
megszokott pop-os beütésű Super Space Modell album következett, majd
2008 végén a legújabb label-én, a Telekraft Recordings-nál látott
napvilágot legfrissebb albuma My Name is Beuys Von Telekraft néven.
ANTHONY ROTHER zenei pályafutásának fontos aspektusa a nagysikerű live
act-jei is, melyeknek köszönhetően nagyméretű felszerelésével együtt a
klubok és fesztiválok világszerte keresett fellépője lett.
www.datapunk.de
www.myspace.com/anthonyrother
www.hyperspace.co.hu
www.deadcode.hu
vissza |